به گزارش مشرق، دکتر لباف گفت: درآمد فروش پویانمایی در برخی کشورها از فروش نفت ما بیشتر است و گاهی حتی چند برابر نفت ما از این صنعت درآمدزایی می کنند.
وی گفت: کشورهایی نظیر ژاپن، چین و آمریکا درآمدهای بالایی از این صنعت کسب می کنند؛ چین در سال 2013 در حدود 140 میلیارد دلار انیمیشن فروخت که می توان گفت سه برابر فروش نفت ایران بود.
لباف افزود: برای رقابت در این عرصه نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری دقیق تری داریم و باید نهادهای دولتی و بخش های خصوصی به طور ویژه از این حوزه حمایت کنند.
دبیر علمی سمپوزیوم پویانمایی ایران در پایان با اشاره به سابقه انیمیشن در ایران گفت: ما از دهه هفتاد با این صنعت آشنا شدیم و به آن ورود پیدا کردیم و هم اکنون از نظر دانش فنی در وضعیت خوبی هستیم اما نیاز به سرمایه گذاری برای تولید محصولات با کیفیت داریم.
وی گفت: کشورهایی نظیر ژاپن، چین و آمریکا درآمدهای بالایی از این صنعت کسب می کنند؛ چین در سال 2013 در حدود 140 میلیارد دلار انیمیشن فروخت که می توان گفت سه برابر فروش نفت ایران بود.
لباف افزود: برای رقابت در این عرصه نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری دقیق تری داریم و باید نهادهای دولتی و بخش های خصوصی به طور ویژه از این حوزه حمایت کنند.
دبیر علمی سمپوزیوم پویانمایی ایران در پایان با اشاره به سابقه انیمیشن در ایران گفت: ما از دهه هفتاد با این صنعت آشنا شدیم و به آن ورود پیدا کردیم و هم اکنون از نظر دانش فنی در وضعیت خوبی هستیم اما نیاز به سرمایه گذاری برای تولید محصولات با کیفیت داریم.